جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: سعی کنیم زبان‌هایی که بیشتر مورد نیاز است ترویج و آموزش داده شود، به ویژه زبان‌هایی مانند عربی و انگلیسی که کاربرد بیشتر در دنیا دارند، به ویژه زبان عربی، که زبان قرآن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار با مدیر کانون زبان اصفهان و کارکنان این مجموعه آموزشی، ضمن تسلیت شهادت شهید سیدحسن نصرالله خون این شهید را زمینه ساز نابودی اسرائیل بیان کرد و اظهار داشت: خون این شهید ریشه ظالم و این رژیم که هیچ چیز جز کشتن انسان ها نمی داند از بین می برد، رژیمی که به جز خود هیچ فرد دیگری را انسان ندانسته و اینها دشمنان اسلام هستند.

وی افزود: مشکل آمریکا و رژیم صهیونیستی با موشک و انرژی هسته ای ما نیست، بلکه آنها با در اختیار بودن این ابزار برای اسلام مشکل دارند و قصد آنها مقهور نمودن مسلمانان است.

امام جمعه اصفهان هم چنین به تحلیل برخی تحلیلگران پیرامون نماز جمعه نصر اشاره کرد و گفت: تحلیلگران درباره نماز جمعه نصر اظهار کردند عظمت آن بالاتر از عملیات وعده صادق ۲ بود و این حرکت شجاعت و توکل مقام معظم رهبری به خدا را نشان داد.

وی اضافه کرد: امیرمومنان(ع) حیات و مرگ واقعی را تعریف می کند و می فرماید " المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین"، شاید اگر پنجاه سال پیش این روایت را می خواندند متوجه آن نمی شدیم، اما در جنگ غزه دیدیم که سران عرب و حکام برخی از کشورهای اسلامی به معنای واقعی مرده هستند و از خود نسبت به این فجایع واکنش نشان ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: این افتخاری برای ملت ما است که تفاوتی بین انسان ها قائل نمی شویم و در هر نقطه ای به انسانی ظلم شود در برابر آن می ایستیم، چرا که کمک به مظلوم دستور و قانون قرآن کریم است و ما موظف هستیم زیر بار ظلم نرویم و نباید مقهور غیرخدا بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر عدم وادادگی مسلمین و دوست نگرفتن یهود و نصاری به آیه ۵۰ سوره مبارکه مائده اشاره و تصریح کرد: ابهتی که ۷۰ سال اسرائیل برای خود ایجاد کرده بود درعملیات طوفان الاقصی از بین رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله زبان آموزی و آموزش و یادگیری زبان های خارجی پرداخت و گفت: سعی کنیم زبان هایی که بیشتر مورد نیاز است ترویج و آموزش داده شود، به ویژه زبان هایی مانند عربی و انگلیسی که کاربرد بیشتر در دنیا دارند، به ویژه زبان عربی، که زبان قرآن است.

در ابتدای این دیدار مدیر کانون زبان اصفهان گزارشی از وضعیت و عملکرد این کانون در سطح استان اصفهان ارائه کرد و اظهار داشت: کانون زبان، مجموعه ای یکصد ساله است و ۱۰ زبان زنده دنیا در آن آموزش داده می شود و یک مجموعه دولتی زیر نظر آموزش و پرورش است.

وی افزود: از سوی دیگر این مجموعه آموزشی، وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و در استان نزدیک به ۲۰ هزار نفر زبان آموز و ۱۴ شعبه در استان دارد.

وی با تاکید بر رعایت اصول و اعتقادات ایران اسلامی در کانون زبان تصریح کرد: موضوعات و محتواهای ایرانی اسلامی در کتب آموزشی زبان تدریس می شود و بسیاری از برگزیده های کنکور از زبان آموزان همین مجموعه بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم چالش های پیش روی کانون زبان، به ویژه در زمینه مکان های استیجاری که در آن مستقر هستیم با در اختیار قرار دادن زمین به این مجموعه نیز برطرف شود، با توجه به این که تنها استانی که مجموعه کانون زبان آن در زمینه املاک عقب بوده استان اصفهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha